
Coraz więcej przedsiębiorców korzysta z usług profesjonalnych agencji reklamowych i domów mediowych. Zatrudnieni w nich fachowcy są alternatywą dla własnego zespołu pracowników zajmujących się promocją firmy, budowaniem jej wizerunku i tworzeniem firmowej tożsamości. Klientami tych agencji są zarówno właściciele niewielkich firm działających wyłącznie na wąskim, lokalnym rynku, jak i duże korporacje oferujące swoje produkty nie tylko na krajowym rynku, ale również rozszerzające soją działalność za granicę.
Jaką ofertę posiadają agencje reklamowe?
Zapewne nie każdy przedsiębiorca wie, z jakiej oferty można skorzystać udając się do profesjonalnej agencji reklamowej. Otóż najbardziej popularne są oczywiście agencje, które pośredniczą między przedsiębiorcami a firmami organizującymi branżowe targi. Możliwość załatwienia miejsca na takich targach jest zapewne dla każdego przedsiębiorcy dużą szansą na wypromowanie swojej oferty wśród najbardziej zainteresowanych klientów, kontrahentów i partnerów biznesowych. Oprócz targów handlowych, agencje reklamowe oferują również usługi z zakresu projektowania i wykonawstwa odpowiednich gadżetów reklamowych. To właśnie w agencji można zamówić długopisy reklamowe, balony, odzież reklamową, a nawet elektroniczne gadżety, które będą zaprojektowane przez wyspecjalizowanych w tym zakresie grafików komputerowych i fachowców z dziedziny szeroko pojętego zarządzania i marketingu. Gdy jednak klienci zamierzają skorzystać z kampanii przeprowadzonej w środkach masowego przekazu, na przykład zamierzają wyemitować reklamę telewizyjną, powinni skorzystać raczej z oferty domu mediowego, który zajmie się kompleksowo nie tylko znalezień stacji telewizyjnej, która daną reklamę wyemituje, ale przede wszystkim zrealizowaniem projektu scenariusza spotu.
Gadżety reklamowe od agencji
Wśród oferty każdej agencji reklamowej na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim możliwość zaprojektowania indywidualnych gadżetów reklamowych. Przykładem są popularne długopisy reklamowe, które mogą występować w bardzo zróżnicowanym wzornictwie. Zastosowanie tych samych długopisów przez różne firmy, które ograniczą się wyłącznie do zmiany kolorystyki i nadrukowaniem firmowego logo na pewno nie przyniesie im oczekiwanego rezultatu. Inaczej wygląda sytuacja, gdy długopisy reklamowe projektowane są specjalnie pod kątem konkretnej firmy. Mogą one mieć wówczas indywidualny kształt przypominający działalność firmy, specjalne dodatki zwiększające funkcjonalność długopisu, a także inne elementy graficzne.